Friday, January 9, 2009

Lebih 2000 Mahasiswa Menyertai Demonstrasi Anjuran GAMIS









9 Jan 2009: Bermula selepas solat Jumaat, di hadapan Masjid As-Syakirin KLCC, lebih 2000 orang mahasiswa Islam berhimpun untuk mnyertai satu demonstrasi besar-besaran bagi membantah kezaliman Zionis terhadap rakyat Palestin dan juga mendesak supaya kerajaan Mesir supaya tidak bersekongkol dengan rejim Zionis tersebut dengan menutup sempadan - Mesir-Palestin - bagi menghalang sebarang bentuk bantuan dapat disalurkan kepada rakyat Palestin.

Dalam demonstrasi tersebut, penulis sempat memberi ucapan pembukaan sebelum perarakan lautan mahasiswa bergerak menuju ke kedutaan Mesir. "We unite, we unite...we unite for Palestine! We againts, we againts...we againts Zionis! We unite, we unite...we unite for Hamas! We support, we support...we support Hamas." - antara slogan yang penulis gunakan.

Penulis juga dimaklumkan bahawa pemuda PAS dan juga beberapa NGO yang lain turut mengadakan demonstrasi membantah kezaliman Zionis di Palestin, bertempat di kedutaan Amerika Syarikat (La'natullah). Alhamdulillah, dimaklumkan lebih 5000 orang menyertai perhimpunan tersebut. Apa pun, penulis berharap umat Islam khususnya di Malaysia supaya tidak berhenti membuat bantahan dan kecaman terhadap kezaliman Israel di bumi Palestin. Banyakkan solat hajat dan doa agar kemengan menjadi milik mujahidin Palestin. Pastikan solat lima waktu kita di akhiri dengan doa qunut Nazilah. Hidup Islam!

1 comment:

Anonymous said...

salam.tahniah krn mzahirkan cakna kpd saudara2 d palestine. mzahirkan kbncian thdapa zionis. penulis k yg bucap dlm gmbar 2?