Friday, November 7, 2008

Ziarah Ochie: Pembedahan Lutut Kiri Beliau (RM30,000)

Lu tengok la kaki gua ni bro...Owen pun pernah wat macam ni!

Salam 'alaikum! semoga semua sihat sejahtera...

Petang tadi, lebih kurang jam 4 pm saya bersama rakan-rakan (syafiq, jumin dan haisam) pergi menziarahi sahabat seperjuangan, Ochie. Nampak gaya selamba otai ja dia ni...kalau pertama kali lihat, memang semua akan terfikir dia ni seorang 'gangster'. Tapi, itu hakikat dahulu, sekarang segala kelebihan yang dia ada, dengan hidayah dari Allah S.W.T. dia bersama perjuangan Islam. Beliau, bergiat aktif dengan PAS Hulu Klang dan menjadi 'body guard' kepada Tok Guru Nik Abd Aziz Nik Mat.

Memang takut jugak bila dengar dia menceritakan detik-detik pembedahan lutut yang dilakukan. Pakar siap pulangkan balik serpihan tulang atau 'ligament' yang dibuang (tak pasti la istilah apa?), dan VCD proses pembedahan tersebut juga diberikan kepada beliau. Terfikir sejenak, sambil melawak dengan rakan-rakan...kalau bawa laptop boleh 'copy' kandungan VCD tersebut, lepas tu 'share' dekat LAN di Mahallah. he!he!


Tak henti-henti bersembang...penuh gelagat dan ketawa! huhu

Ok. terima kasih bro...susah-susah datang melawat gua!


Sempat bergaya di depan Hospital Pakar Damansara sebelum pulang...eh! mana syafiq? dia jurukamera la...huhu. (ciplak lawak che ma)




No comments: