Saturday, August 9, 2008

Bela Islam Biar Berterusan: Jangan Hanya Berlakon!

Hari ini umat Islam bangkit bersatu mengenepikan latarbelakang dan fahaman politik bersama-sama membantah forum "Memeluk Islam" yang mempunyai agenda jahat tersendiri bagi menggugat dan mencabar kedudukan Islam di Negara ini, baik PAS, UMNO, PKR, GAMIS dan GPMS semua bersatu. Baik bunyinya itu, tapi harap-harap semua yang terlibat betul-betul dan berterusan dalam membela kedaulatan Islam dari dihina pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Jangan hanya pandai berlakon untuk kepentingan politik masing-masing.

Terdapat banyak usaha pihak-pihak tertentu yang sudah lama menghina Islam, menghina hukum (hudud) Islam, memain-mainkan syariat Islam dan bersekongkol dengan musuh-musuh Islam dalam merosakkan muda-mudi Islam. Kita pernah dengar ada pihak yang menghina hukum 'HUDUD' sebelum ini dengan berkata: "Hudud tidak sesuai dilaksanakan, sudah ketinggalan zaman", "Kalau laksana hudud habislah batu-batu dijalan, bagaimana pencuri nak makan" dan macam-macam lagi. Adakah tindakan ini tidak menghina serta mencabar kedaulatan Islam?

Selain itu, campurtangan pihak-pihak tertentu dalam isu pembatalan MOU Universiti Al-Azhar dengan 18 buah IPTS di Malaysia juga wajib diberi perhatian serius oleh seluruh umat Islam kerana ia sangat berkait rapat dengan soal pembangunan modal insan Muslim yang sempurna serta membantu ke arah perkembangan Islam di Malaysia. Al-Azhar merupakan antara universiti yang tertua di dunia ini dan mempunyai khazanah ilmu yang sangat banyak serta ulama'-ulama' yang muktabar.


bersambung...

No comments: